joi, 27 octombrie 2011

Combate durerile de spate prin 4 solutii simple

  Durerile de spate ne macina pe toti si ne strica deseori predispozitia la efort, facand o mica miscare sa para un adevarat cosmar. Un studiu arata ca 80% din populatia planetei este afectata de durerile de spate. Cauzele durerilor de spate sunt diverse, de la scolioza, hernie de disc, spondiloza, artrita, accidentari in urma efortului fizic exagerat pana la stres. Pentru a putea combate aceste dureri de spate, va recomand 4 solutii:

1. Reflexoterapia


Fiecarei parti ale corpului nostru ii corespunde cate o zona sau punct din palme sau talpi. Punctul aferent coloanei vertebrale se afla cu un centimetru mai mult inspre degetul aratator. Pentru talpa este valabila aceeasi regula. Pentru a putea combate durerile de spate putem masa zona respectiva care corespunde cu zona coloanei vertebrale, apoi putem masa intreaga palma sau talpa.

2. Exercitii pilates


Exercitiile pilates se bazeaza pe controlul respiratiei si pe meditatie. Un exercitiu primar presupune intinderea cu fata in jos pe o saltea. Avand umerii drepti si fara ai aduce in fata. Picioarele putin departate. Contracta abdomenul si ridica trunchiul usor. Mentine pozitia timp de 15 secunde in timp ce inspirati profund. Expira si revin-o in pozitia initiala. Repeta exercitiul de 5-6 ori.
Intinde-te cu fata in sus, cu mainile impreunate la ceafa si genunchii indoiti. Inspira si contracta muschii abdominali si ridica usor trunchiul in fata, folosind doar muschii abdominali. Expira si revina in pozitia initiala. Repeta de 5-6 ori.

3. Exercitii yoga


Aseaza-te pe saltea, intinde picioarele si lasa mainile langa corp. Fixeaza talpa dreapta pe genunchiul stang. Preseaza genunchiul drept cu bratul stang, pana il duci aproape de sol. Indreapta capul spre dreapta. Mentine pozitia timp de 20 de secunde, respira normal, dupa care revin-o in pozitia initiala. Apoi repeta miscarea in partea opusa.
Mai apoi aseaza-te in genunchi cu trunchiul coborat pe talpi si incearca sa iti atingi mainile la spate. Du-ti bratul stang peste cap, spre spate, iar bratul drept prin partea interioara a spatelui, astfel sa faci o miscare incrucisata. Mentine pozitia cateva secunde si apoi repeta.

4. Exercitii cu bastonul


Aceste exercitii sunt recomandate celor care sufera de afectiuni ale coloanei precum scolioza si nu numai. Ridicat, cu picioarele putin indepartate si cu bastonul tinut cu ambele maini deasupra capului. Dupa 3-4 secunde coboara la nivelul omoplatilor. Dupa 3-4 secunde, indoaie trunchiul in fata, facand un unghi de 90% cu solul. Dupa 3-4 secunde revin-o la pozitia initiala. Repeta de 4-5 ori.

                                                                                      sursa... Miscarea face bine









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu