luni, 6 februarie 2012

Dieta mediteraniana un miracol pentru silueta si sanatate

Baza culinara a celor care traiesc in preajma Marii Mediteraniene reprezinta o adevarata comoara pentru industria culinara din intreaga lume, dar si o modalitate delicioasa de a ne pastra silueta si sanatatea. Dieta mediteraniana se bazeaza in special pe ulei de masline, iaurt, branza, legume, fructe, cereale integrale, vin rosu, carne de peste si nu in ultimul rand delicioasele fructe de mare. Dupa cum vedeti este o alimentatie bogata in proteine (carnea de peste, fructele de mare, cerealele intregrale, iaurtul si branzeturile contin cantitati mari de proteine), fibre vegetale, vitamine si minerale, carbohidratii lipsind cu desavarsire din meniu. Astfel ca raportul zilnic de lipide reprezinta aproximativ 30-40% din cantitatea totala de calorii, ceea ce face din aceasta dieta ca fiind una hiperproteica. Desi contine si ceva lipide, acele lipide provin in general din surse vegetale, ceea ce ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Conform unui studiu al unei universitati canadiene, persoanele care au urmat o dieta mediteraniana timp de 20 de saptamani, dupa ce in prealabil au fost supuse unei diete tipice nord-americane, au prezentat o scadere cu 7% a colesterolului total si cu 9% a colesterolului LDL. Cand dieta mediteraniana a fost combinata si cu un stil de viata sportiv, subiectii au prezentat scaderi ale tensiunii arteriale sistolice de 5%, a tensiunii arteriale diastolice cu 8%, a trigliceridelor cu 18%, glicemiei cu 4% si insulinei cu 30%. Dieta mediteraniana imbinata cu o viata sportiva reprezinta o adevarata fantana a sanatatii, frumusetii, tineretii si starii de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu