miercuri, 24 aprilie 2013

Asasinat economic - Conservele româneşti sunt discriminate pe rafturile hipermarket-urilor

Hipermarket-urile facute la noi in tara au insemnat pentru romani civilizare. Iluminate, colorate si pline de viata aceste mari magazine au adus occidentul la noi in fata blocului. Preturile parca erau mai mici, asa ca pareau o binecuvantare pentru romani.
Adevarul incepe insa sa iasa la suprafata. Toata aceasta ofensiva a hipermarket-urilor nu face altceva decat sa asasineze propria noastra economie si sa transforme aceasta tara intr-o economie dependenta de marile companii.
Micii producatori romani sunt "asasinati" pe capete. Asta din cauza faptului ca marile hipermarket-uri care intre timp au devenit predominante nu mai doresc sa le distribuie marfa acestora pe rafturi. Conform site-ul economic http://www.money.ro lanturile de hipermarkete impun taxe foarte mari pentru produsele romanesti pe rafturi. Taxe care ajung sa reprezinte chiar 50% din pret, iar mai apoi, produsele romanesti sunt pozitionate pe rafturi fara vizibilitate.
Aurel Tanase, presedinte Romconserv declara intr-o conferinta: "Pentru produsele româneşti se plătesc în lanţurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing şi promovare, care nu au justificare. Se impune contract şi plată lunară de servicii de mercantizare, care nu sunt eficiente" si "Producătorii străini au întâietate şi întotdeauna, la negocierile cu marile lanţuri, acestea ne prezintă preţuri de import, la care noi trebuie să ne raportam şi să le acceptăm, dacă dorim să colaborăm cu aceste hipermarketuri. Acestea solicită discount promoţional foarte mare, iar volumele din vanzări sunt foarte mici".
Acesta a mai adaugat ca pretentiile hipermarketurilor cresc de la an la an, iar costul de marketing pe care trebuie sa il suporte producatorul ajunge la 35-50% din valoarea produsului.
"Din 1.000 de lei primeşti înapoi 600 de lei.  În plus, în ultima vreme apar tot felul de promoţii, care reduc veniturile producătorilor cu 20% la nivelul unui an", a mai spus Tănase.
Producatorii nostri de conserve sunt suspusi constant unor abuzuri intolerabile din partea marilor retaileri straini care au pus stapanire, asemenea unor panze de paianjen, pe tot comertul romanesc. In fiecare an taxele cresc cu 2-3% neacceptarea lor atragand delistarea, inchiderea comenzii sau neplata pe un termen nedeterminat.
"Dacă nu suntem de acord cu aceste sume atrage blocarea temporară la comandă a furnizorului, reducerea cantităţilor comandate şi alte forme de constrângere prin care să ne oblige să semnăm. Deşi s-au plătit sume de bani importante pentru deschideri de magazine noi, dacă unul dintre aceste magazine se închide, banii nu ni se returnează. Mai mult de atât, dacă un magazin se închide şi altul se deschide (în cadrul aceleiaşi reţele), pentru magazinul vechi nu se returnează banii, iar pentru cel nou se percepe taxă de deschidere", a adăugat preşedintele Romconserv.
Acesta mai declara ca plata facturilor a fost extinsa de la 35 de zile la peste 60-90 de zile, furnizorii fiind obligati sa achite la termen, cu TVA aferent, ceea ce poate duce la pierderi si decapitalizare.

sursa: http://www.money.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu