duminică, 24 noiembrie 2013

Vechiul Testament biblic ascunde texte antice grecesti - Cum a fost posibil?

Perioada aceasta a adus cu ea o descoperire destul de importanta dar si bizara pentru lumea mozaica dar si crestina. Cercetatorii au gasit texte de mare importanta ce apartineau unor mari filozofi din Grecia antica ascunse in interiorul Vechiului Testament.
In cadrul Proiectului, Palamedes ce a dus la aceasta descoperire, au lucrat cercetatori de la Universitatile din Gottingen, Germania si Bolgna, Italia potrivit Ancient Origins.
Primul strat scris pe pergamente contine un text din sec. al XIII-lea d.Hr. ce corespunde unor fragmente din Vechiul Testament in limba greaca. In interiorul acestor fragmente s-au gasit texte filozofice antice ce apartin lui Euripide cat si un comentariu necunoscut pana acum ce apartinea lui Aristotel.
Vazand aceasta descoperire nu m-am abtinut sa nu ma intreb cum a fost posibil asa ceva. Raspunsul mi-a venit atomat in minte cand am vazut filmul Agora. Atunci mi-am dat seama ca vechii greci au apelat la masuri de urgenta pentru a-si salva o parte a manuscriselor lor de mare valoare de salbaticia primilor crestini.
Desi in sec. al XIII-lea nu putem vorbi chiar despre primii crestini, salbaticia si cruzimea conducatorilor acestui cult a facut ca adevarata cultura a grecilor antici sa fie citita pe ascuns si condificata in interiorul unor carti religioase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu