luni, 10 noiembrie 2014

Cum să te cunoști pe tine însuți ? - Jiddu Krishnamurti

Krishnamurti%2C 1924Care este natura gândirii care  încetează atunci când există o atenție completă și care se ivește atunci când nu există nici o atenție ? Trebuie sa intelegi ce inseamna a fi lucid altfel nu vei fi capabil sa intelegi  deplina semnificatie a atenției.
Există oare ideea de luciditate sau esti lucid Există o deosebire ? Ideea de a fi lucidsau  a fi lucid"Lucid" înseamnă a fi sensibila fi viu la lucrurile din jurul taula naturalaoamenila culorila copacila mediula structura socialăla toatesă fii lucid de tot ce se întâmplă exterior și  fii lucid de ceea ce se intampla launtric.
A fi lucid înseamna a fi sensibil, a stii, a observace se petrece launtric și, de asemenea la ceea cese întâmplă în exterior,  economic, social și așa mai departe. Dacă nu esti conștient de ceea ce se întâmplă în exterior și  începi  fii conștient doar de interior, atunci devii mai degraba nevrotic. Dar,daca incepi  să fii cat se poate de lucid  de ceea ce se întâmplă  în lume și apoi de acolo te deplasezi inauntru, atunci ai un echilibru. Atunciexistă  posibilitatea de a nu te amagi singur. Incepi sa fii lucid de ceea ce se întâmplă în afara și apoite misti spre interior - ca fluxul și refluxul mareelor​​,existănd o mișcare neincetata - astfel nu existădeceptie. Daca afli ce se întâmplă in afară și de aici te misti spre inauntru atunci ai un criteriu.

Cum să te cunoști pe tine însuți ? Tu ai  o structura foarte complexao mișcarefoarte complexacum sa te cunosti pe tine in asa fel incat sa nu te amagesti singur ?

Te poti cunoaste in relatie cu ceilalti. Din relația ta cu ceilati te poti retrage, pentru ca nu doresti sa fii lovit,  și în relația ta  poti descoperi   esti  gelosdependentatașat și cu adevarat destul de impietritAstfel încât relația acționează ca o oglindă în care te cunosti pe tine insutiAcelași lucru se intampla in afara, exteriorul este propria ta reflectare desinepentru că societateaguverneletoate aceste lucrurisunt create de om,fundamental la fel cu tine insuti.
Pentru a descoperi ce este luciditatea trebuie sa aprofundezi chestiunea ordinii si a dezordiniiObserva ca in exterior exista foarte multa dezordine, confuzie si incertitudine.Ce a produs aceasta incertitudineaceastă dezordinecine este responsabil? Oare suntem noi 
Lumea este in dezordine pentru ca noi suntem in dezordine, fiecare dintre noi. Oare suntem lucizi de dezordinea din noi sau avem doar o conceptie despre dezordine ? Oare esti lucid ca esti in dezordine, sau este numai o idee care ti-a fost sugerata si o admiti ?
Acceptarea unei idei este o distragere de la ”ceea ce este.” Distragerea inseamna a te indeparta de la ”ceea ce este” – si cei mai multi oameni traiesc in idei si se indeparteaza de fapte. 
Ce intelegi prin dezordine Există contradicțiete gandesti la una si faci altaExistacontradicția dorințelor opusea cerintelor opuse- dualitateCum apare aceastădualitateOare nu fiindca nu esti capabil de a  privi la "ceea ce este"? Ai vrea  mai degrabă sa fugi de "ceea ce este" la "ceea ce ar trebui să fie", sperând într-un fel sau altulprintr-un miracol, printr-un efort de voințăde a schimba "ceea ce esteîn "ceea cear trebui să fie". Adica esti manios  si iti spui "nu ar trebui sa fiu manios"
Dacă ai știi ce să faci cu mania, cum să o tratezi si sa mergi dincolo de ea, nu ar mai finevoie de "ceea ce ar trebui să fie", care inseamna "Nu fii manios !". Dacă poti  înțelegece să faci cu "ceea ce este", atunci nu vei fugi la "ceea ce ar trebui să fie". Pentru că nu știi ce  faci cu "ceea ce este", speri ca prin inventarea unui ideal poti oarecum sa schimbi "ceea ce este" printr-un ideal.  Sau fiindca esti incapabil și nu știi ce să faci,creierul devine condiționat de a trăi mereu în viitor -  în "ceea ce speri  fie". În esență,trăiesti în trecut, dar speri ca traind un ideal în viitor, vei schimba prezentul. Dacă ai înțelege ce sa faci  cu "ceea ce este", atunci viitorul nu ar avea importanță. Nu este ochestiune de a accepta "ceea ce este", ci de a rămâne cu "ceea ce este".
Poți înțelege doar dacă privești la "ceea ce esteși nu fugi de aceasta - nu încerci să-ltransformi în altcevaPoți oare rămâne cu "ceea ce este- nimic altceva?  Eu vreau să văd "ceea ce este". Îmi dau seama că  sunt lacom, dar nu fac nimicLăcomia esteemotie si eu privesc aceasta emotie numită lăcomieCuvântul nu este obiectuldar s-ar putea sa se comita confuzia de a lua cuvântul drept lucrul
S-ar putea sa fiu prins în vorbe, dar nu cu faptul - faptul   sunt lacomEste foartecomplexcuvântul, poate stărni acea emotiePoate fi mintea liberă de cuvânt și să privească ?
Pot eu să observ faptul lăcomiei fără trecutPoate exista observarea  lăcomiei fără a o denumifara a fi prins de cuvântPoți  înțelege că cuvantul poate crea simtirea, emotia și , dacă cuvântul creează emotia atunci cuvântul este eul", care provine din trecut spunându-ți  "nu fii lacom ?" Oare este posibil să privești "ceea ce estefără “eu” - care este observatorul Pot eu observa lăcomiaemoțiaîmplinirea ei  și acțiuneafărăobservatorul care este trecutul?

Ceea ce este" poate fi observat doar atunci când nu există “eul”. Poti oare să observi culorile și formele din jurul tău Cum le poți observa Observi cu ajutorul ochilorObservă fără a mișca ochiideoarece daca miști  ochii întreaga activitate a creierului care  gândește ia ființă. În momentul în care creierul este în ațiune, existădeformare. Privește la ceva fără a mișca ochii, dar cu toata grija ta, cu toata afecțiunea ta.  Atunci există o observare a faptuluinu a ideii ci a faptuluicu toata grija ta, cu toată afecțiunea taAbordezi  "ceea ce este", cu grijăcu afecțiune așadar, nu există nici judecatănici  condamnareprin urmare, ești liber de contrariu, de dualitate.

Deplinatatea Vietii - Jiddu Krishnamurti - 1978

sursa: http://krishnamurti-romania.blogspot.ro/         sursa foto: http://www.kfa.org/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu