vineri, 27 martie 2015

Conspiratia energiei - Povestea unei inventii revolutionare

prof._univ_._dr_._Victor_Hagiu_(4)_.JPGEnergia reprezinta baza economiei si a dezvoltarii societatii umane. Avem nevoie de energie si din pacate toate sursele energetice sunt controlate de o mana de oameni care pare sa detina totul.
O poveste uimitoare, dar si foarte graitoare, in ceea ce priveste conspiratia energiei, este cea a profesorului universitar iesean Victor Hagiu, unul dintre cei mai importanti oameni din mediul academic iesean si care a activat la Facultatea de Constructii de la Universitatea Tehnica(UTIGheorghe Asachi.
Victor Hagiu este un om inovator, acesta si-a investit proprii bani pentru a dezvolta o inovatie speciala legata de modul in care poate fi obtinut un combustibil ecologic. "In ultimul timp, unul din lucrurile de care m-am ocupat tine de agri-peleti. Avand in vedere ca vorbim de cantitati imense de reziduuri agricole, care inseamna paie, betele de la porumb sau de la floarea-soarelui, care au o putere calorica mai mare cu 50 la suta decat a lemnului, m-am apucat de cercetat posibilitatea unei dezvoltari tehnologice pe acest plan. Si, atunci, chiar m-am apucat sa fac tot felul de combinantii iar, in final, cel mai bun a fost cel din paie si bete de la floarea-soarelui. Ca sa fac toata aceasta treaba si pentru a trece de la teorie la practica am gasit chiar si o firma din Lituania, dispusa sa-mi aplice inventia Tot lantul de utilaje ar fi costat doar undeva la 200 mii euro. Eu am facut tot proiectul pentru ca aceasta treaba sa mearga, insa cei pe care m-am bazat m-au pacalit si dezamagit, aici fiind vorba inclusiv de politiciei locali", a declarat Victor Hagiu.
Conform lui Victor Hagiu lucrurile nu se vor opri aici: "Eu am muncit un an si jumatate pentru a obtine acest combustibil si nu ma voi lasa, acum... Ganditi-va ca, la acest moment, pe piata pretul per kilogram al agri-peletilor ar putea fi chiar sub 20 bani, asta la poarta fabricii.... Aici vorbim de folosirea lor la alimentarea scolilor sau spitalelor, in special din mediul rural. Totusi, el ar putea fi folosit si la nivel de municipiu Iasi numai ca ar trebui sa fie refacute acele vechi centrale de bloc sau de cartier care existau odata. Acum, eu tot astept si sper la faptul ca Uniunea Europeana vorbeste de tehnologii prin care sa renunte la utilizarea combustibililor fosili... Tehnologia mea ar inlocui cel putin jumatate din combustibilii obtinuti acum pe gaz. Stiti, am fost inclusiv in Germania, loc unde oamenii au fost impresionati de ceea ce am putut sa dezvolt eu ca inovatie. Si chiar m-am dedicat total acestui lucru si am vrut sa trec dincolo de teorie si sa pun in practica inventia mea numai ca anumite interese s-au opus acestui lucru... Asta nu inseamna ca ma voi opri aici..."
Profesorul Victor Hagiu are de ani buni propria sa firma intitulata Sentis. Hagiu a participat cu aceasta firma la primul Targ International de Sisteme Energetice pe baza de Surse de Regenerare.
Victor Hagiu este un adevarat inventator, acesta a mai realizat sistem modern in constructii, realizand supra-etajarea unei cladiri. Acest fapt s-a intamplat in anul 1999, atunci cand a brevetat si realizat acest sistem de supraetajare cu doua niveluri a unui camin din municipiul Iasi din zona pasarelei Alexandru cel Bun. 
Acesta si-a creat in propria locuinta un sistem care ii ofera independenta energetica de tip LOLIe. Insa, acesta este obligat sa plateasca, pentru al saptelea an consecutiv,  energia pe care el o produce. 
Aceasta poveste extraordinara aparuta in http://www.bzi.ro/ ne pune in fata unor probleme care sunt o obisnuinta nefasta in lumea aceasta. Orice inventie energetica semnificativa este trasa pe linie moarta prin diferite procedee birocratice sau prin implicarea unor autoritati din interiorul institutiilor publice locale. Astfel, sistemul energetic ramane captivul unor mecanisme antice si costisitoare, dar care sunt perfecte pentru controlul maselor.

sursa articol si foto: http://www.bzi.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu