luni, 2 martie 2015

Declinul istoriei noastre

Istoria este un aspect esential al omenirii. Istoria ne ajuta sa ne gasim identitatea. O identitate care ne-a fost furata secole de-a randul si care continua si in prezent sa ne fie ascunsa. Astfel ca, intr-o lume materialista istoria ne poate salva. Ne poate salva de la anihilare totala.
Istoria este in declin, si spun asta privind aceasta societate care pare sa fie blocata pe bani, pe materialism.
Recent la noi, in scolile romanesti, istoria, ca disciplina de invatamant, a fost trecuta pe planul doi. Acum exista doar o singura ora de istorie obligatorie, ceea ce face ca aspecte importante ale acestei materii sa fie trecute cu vederea.
Unii vor zice ca e normal asa. Elevii au deja prea multe ore iar o ora in minus le-ar mai da libertate. Unii vor zice ca istoria predata in scoala generala este o minciuna iar copiii nu trebuie sa invete asemenea baliverne.
Ca raspuns la asemenea probleme a-si spune ca istoria, ca disciplina de invatamant, este mult prea importanta ca sa fie ignorata. Doua ore de istorie sunt si asa destul de putin - sa nu uitam ca nu toti elevii se vor face matematicieni.
Este adevarat ca istoria invatata in scoala nu este pe deplin conforma cu adevarul istoric. Si nici nu are cum sa fie. Istoricii nu stiu nici ei adevarul istoric in proportie de 100%. Iar istoria invatata in scoala are rol introductiv. Adevarata istorie este cea pe care o cercetezi si pe care, mai apoi, o pui pe foaie fara sa fii influentat de vechile paradigme.
Am mai observat faptul ca facultatea de istorie este evitata de tineri. Toti vor sa faca economie, drept, medicina umana... este drept, se castiga mai bine in aceste domenii. Istoria este lasata deoparte, nu pare sa fie un domeniu de viitor, fiindca ne focalizam numai pe materialism.
In acest mod, istoria ajunge pe mainile unora care nu au inclinatie in acest domeniu, si acest fapt face ca trecutul nostru sa fie alterat de incapacitatea viitorilor istorici de a asterne pe foaie adevarul. Astfel, vom ramane o natie oarba si incapabila de a observa si de a controla prezentul.
Nu vom sti niciodata de ce aceasta natie, sau de ce nu, aceasta omenire repeta iar si iar aceleasi erori. Nu vom sti niciodata adevarul despre realitate si nu vom fi capabili sa ne trezim din somnul impus de un sistem mondial ocult, care ne reprima din ce in ce mai mult din libertatile pe care le avem.
Adevarul poate fi gasit oriunde, dar cel mai bine poate fi vazut in istorie. In istorie putem gasi radacina raului si putem gasi si antidotul. In istorie ne putem gasi originea... adevarata origine, nu doar ceea ce ni se spune in repetate randuri.
In istorie ne putem gasi pe noi, ca niste entitati minunate ce au trait intr-o lume dura si nedreapta. O lume dura si nedreapta care trebuie sa o evitam. O lume dura si nedreapta creeata tocmai de ignorarea trecutului.
Istoria ne asteapta sa o descoperim, sa sapam adanc in necunoscutul numit trecut, asa ca nu mai asteptati,

Un comentariu:

  1. Aşa e. Căutându-mi rădăcinile, am ajuns să găsesc una şi alta, am început pe nesimţite să studiez istoria străveche a locurilor, iar asta m-a ajutat să mă descopăr. Mi-a crescut atenţia, am început să observ lucruri pe care altfel, le-aş fi trecut cu vederea la o lectură grăbită, am învăţat să recunosc în jur tot felul de simboluri, dar am învăţat să mă cunosc aşa cum nu aş fi gândit că se poate. Am impresia că istoria vine singură în întâmpinarea mea. Cărţi, articole, locuri, oameni deosebiţi pe care altminteri nu i-aş fi cunoscut vin spre mine ca un ecou al căutărilor mele. Studiul istoriei străvechi mie îmi dă putere, ca după o întâlnire cu nişte prieteni de nădejde.

    RăspundețiȘtergere