duminică, 13 septembrie 2015

Provocarea realitatii

Pamantul se schimba. Umanitatea se schimba. Problema este ca aceste schimbari sunt mult mai rapide fata de ceea ce se intampla in trecut. Schimbari care par sa devina si mai rapide.
In aceste vremuri clima se schimba si aduce cu ea multe neplaceri si dezastre - tsunami, inundatii, cutremure etc. In ultimii ani Soarele si-a facut de cap si ne-a umplut de energie prin desele lui furtuni. Evident ca nu s-a intamplat niciun scenariu apocaliptic prevestit de multi asa-zisi profeti.
Religiile organizate decad si isi pierd din putere si influenta. Idei noi, dar bazate pe idei vechi, aduc in lume noi forme de credinte. Credinte mai libere si mai aproape de adevar.
Adevarurile ies la suprafata. Adevaruri care sunt insa impletite cu multa dezinformare. O dezinformare care are drept scop alterarea adevarului. Un adevar alterat care poate fi mai toxic decat ascunderea sa. Dar, cei care vor sa vada adevarul il vor vedea.
In momentul de fata asistam la emigratii masive. De fapt este cel mai puternic flux de emigranti din toata istoria umana. Acest flux de emigranti va schimba complet fata lumii din toate punctele de vedere - rasial, religios, in ceea ce priveste civilizatia si in final chiar forma granitelor lumii.
Economiile occidentale decad facand loc statelor emergente spre locurile fruntase - Brazilia, Mexic, China, Rusia, Turcia. In ceea ce priveste civilizatia si educatia, asistam la doua extreme - statele nord europene, Finlanda, Norvegia, Suedia, Islanda prezinta un nivel de civilizatie si educatie liberal si foarte avansat, in timp ce statele musulmane (Arabia Saudita, Qatar, Emiratele Arabe Unite, Kuwait) pastreaza vechile dogme.
Razboaiele s-au schimbat intr-atat incat sefii statelor implicate pot jura cu mana pe inima ca tarile lor nu sunt complice in asemenea conflicte. Razboiul este unul atipic, neconventional si fara limite. Lumea poate experimenta un razboi mondial fara ca ea sa constientizeze acest fapt, conflictele fiind raspandite in toata lumea ceea ce da impresia ca ele nu au nicio legatura (in realitate au).
Umanitatea este acum sclava unui sistem de conducere ce are in varf un mic grup de paraziti. Un grup de paraziti care se foloseste de toate slabiciunile umanitatii pentru a ne subjuga din ce in ce mai tare. O subjugare care, culmea, sta sub semnul unei Noi Ordini Mondiale. A unei Noi Ordini Mondiale in care umanitatea sa fie unita. Unita in ce? Probabil intr-un sistem politic de control sporit... zic asta deoarece cam asta se intrevede prin toate masurile pe care guvernele mondiale le-au luat.
Elitele ne educa acum prin gradinite, scoli, licee, facultati, televizor, filme, internet si melodii. Nimic nu scapa grupului de varf ce pare a nu se satura de puterea pe care o capata.
Acum informatia este la orice pas. De fapt suntem uniti de informatie (internet - facebook). Uniti dar in acelasi timp izolati in fata calculatoarelor sau a telefonului inteligent. Suntem atat de dependenti de iPhone-uri si iPad-uri incat o parte insemnata a vietii noastre o pierdem uitandu-ne si jucand jocuri pe Facebook. Pasim grabiti pe strada, cu ochii in telefon si castile la urechi, complet nepasatori fata de realitatea din jurul nostru.
Ne place moda si tanjim atat de mult sa fim in trend cu tot ceea ce se intampla in Occident incat ne comportam ca o masa de "oi" fara opinie proprie ce inghite orice li se ofera (scuzati expresia).
Lumea se imparte la extreme (putini sunt cei care aleg calea de mijloc), unii sunt prea liberali - cautand sa exagereze orice noua opinie pe care societatea o ofera ca model de democratie, iar unii sunt extremisti - cautand sa faca orice in a pastra vechile dogme (chiar sa ucida). Mai sunt multe de spus. Ma voi opri aici. Cert este ca traim vremuri extrem de interesante.

Un comentariu:

  1. Ne place moda occidentală? Poate da, poate nu.De curând, în oraşul meu, au fost mai multe manifestări legate de aniversarea localităţii. Una din ele era un fel de târg rustic. Cum îmi place să privesc oamenii, am stat pe un balot de paie şi am privit..Am văzut oameni inteligenţi, oameni ai vremurilor de azi, îmbrăcaţi în ii, chiar şi bărbaţii şi mi-am dat seama ce nevoie au de câte un eveniment la care să îşi poată purta iile, fără a risca să pară ridicoli. (Cineva îmi povestise, cu uimire, câte ii văzuse în sală la un concert din cadrul Festivalului Enescu.) Nu erau gură-cască, erau veniţi să simtă atmosfera aceea care avea rural şi încă ceva, greu de definit. O femeie de lângă mine se tot foia, nu avea stare, până i-a spus bărbatului ei: stai aici, eu mă duc să îmi cumpăr o cocardă (tricoloră). Alţii, la ieşirea din spaţiul acela, se întorceau să îşi cumpere măcar un magnet cu ie, de pus pe frigider. Frumoşi oameni. Le-am privit expresiile, i-am ascultat. Atâta drag de simbolurile acelea populare aveau în priviri, atât de verticali erau sau deveniseră, încât parcă vedeam în tre-cut. La nevoie, oamenii aceia ar pune mâna pe o armă fără să stea pe gânduri. Aşa i-am citit. Şi am căpătat o stare de siguranţă care nu mă mai părăseşte de atunci.

    RăspundețiȘtergere