duminică, 11 octombrie 2015

Osho - Intelectul

Eu nu sunt total impotriva intelectului. El are utilizarile lui, insa ele sunt foarte limitate, si trebuie sa le intelegi limitele. Daca esti om de stiinta, trebuie sa-ti folosesti intelectul. E un mecanism frumos, dar e frumos numai daca ramane un sclav si nu devine stapan. Daca devine stapan si te domina, atunci e periculos. Mintea ca sclav al constiintei este un sclav frumos; mintea ca stapan al constiintei este un stapan foarte periculos.
Toata problema este de accent. Eu nu sunt impotriva intelectului, eu insumi il folosesc, deci cum as putea sa fiu impotriva lui? Chiar acum, cand vorbesc cu tine, il folosesc. Dar eu sunt stapanul, nu el este stapanul meu. Daca vreau sa-l folosesc, il folosesc. Daca nu vreau sa-l folosesc, n-are nicio putere asupra mea. Dar mintea ta, intelectul tau, procesul tau de gandire continua fie ca vrei sau nu. Intelectul tau nu te baga in seama - de parca ai fi nimeni - si isi vede mai departe de treaba; chiar si cand dormi el continua sa lucreze. Nu te asculta deloc. El va ramane la putere atata timp cat uita complet ca e numai un servitor.

Osho - Intuitia - Cunoasterea de dincolo de logica - Pro Editura si Tipografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu