duminică, 6 decembrie 2015

Trebuie sa stii - Invatatura lui U. G. Krishnamurti

 - Oamenii ma numesc "un om iluminat" - eu detest acest termen - ei nu gasesc un alt cuvant pentru a descrie felul in care functionez eu. Totodata, eu subliniez ca nu exista deloc iluminare. Eu spun asta pentru ca toata viata mea am cautat si am vrut sa fiu un om iluminat si am descoperit ca nu exista iluminare...


 - Toti acesti imputiti de oameni religiosi se prostesc pe ei insisi si prostesc pe toata lumea, traind pe seama naivitatii si a credulitatii oamenilor, ducand o viata usoara vanzand bunuri falsificate si promitand bunatati pe care nu le aduc niciodata. Dar tu vrei sa crezi toate aceste nonsensuri. Faptul ca tu cazi in plasa acestor porcarii este o reflexie a inteligentei tale.

- Ceea ce am descoperit eu pentru mine insumi si prin mine insumi este contrar a tot ceea ce au spus ei toti. S-au inselat pe ei insisi si au indrumat gresit pe toata lumea. Voi muscati inca din toate acestea din cauza ca, daca spre exemplu ati fi nevoiti sa va schimbati dieta, ati muri de foame.

- Eu am sters pe jos cu toate cele nascute din gandirea omului. Tot ceea ce mi-au spus ei m-au falsificat. Iar ceea ce incerci tu sa obtii nu vei obtine niciodata pentru ca nu exista nimic care sa fie obtinut.

- Nu exista o "invatatura" a mea si niciodata nu va exista una. "Invatatura" nu este cuvantul potrivit. O "invatatura" implica o metoda sau un sistem, o tehnica sau un mod de a gandi care sa fie aplicat cu scopul de a produce o transformare a modului tau de viata. Ceea ce spun eu este in afara ariei de "invatabilitate" este pur si simplu o descriere a felului cum functionez eu.  Este doar o descriere a starii naturale a omului - aceste este felul in care actionezi tu, dincolo de masinatiile gandului.

- "Guru" joaca un rol social, la fel si prostituatele. Din pacate ceea ce ofera "guru" nu este doar acceptat de catre societate, ci ei sunt vazuti a fi esentiali. Prostituatele nu au acest privilegiu. Tu alege ce-ti place.

 - Tu vrei mereu sa fii altcineva; vrei sa imiti viata altcuiva - vrei sa imiti viata lui Iisus, vrei sa imiti viata lui Buddha, vrei sa imiti viata lui Shankara. Nu o poti face, pentru ca nu stii ce este in spatele acelei vieti. Vei ajunge sa-ti schimbi mantiile, din roz in sofran, din sofran in galben, sau din galben in roz, depinde de gustul tau particular. Cum poti cere un lucru pe care nu-l cunosti? Aceasta este intrebarea mea. Deci, cautarea nu are nici un sens. Numai cand cautarea se sfarseste, ceea ce este acolo inauntru se va exprima pe sine in felul sau.

sursa: Krishnamurti - "Mintea e un mit".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu