vineri, 26 februarie 2016

Joe Vitale - Totu-i bine când te uiti mai în profunzime

De ce fac asta acum? De ce aici? De ce acum? De ce se întâmplã toate astea tocmai acum? Dacã vã uitati în jur (mai ales dacã acordati atentie mass-mediei, lucru pe care nu vi-l recomand), probabil cã deja vã gânditi: „O, Doamne! Ia uite ce se întâmplã! Pãmântul se schimbã. Previziunile sunt sumbre.” Poate cã vã uitati la viata dumneavoastrã, sunteti tulburat si vã întrebati: „Cum o sã-mi plãtesc facturile? Cum o sã fiu în stare sã am grijã de familie? Oare slujba mea e stabilã? Ce o sã-mi aducã ziua de mâine? O sã rãmânem oare fãrã gaze? O sã rãmânem oare fãrã petrol? O sã pierdem oare controlul asupra climei? Chiar asa, ce se întâmplã?” 
O sã vã spun ceva de-a dreptul socant. Totul se întâmplã pentru binele tuturor celor implicati. Toate aceste provocãri ne determinã sã privim în interiorul nostru pentru a gãsi solutii creative, pentru a ne trezi din starea care a provocat problemele, pentru a transcende totul si pentru a crea o lume mai bunã, un loc mai bun, o viatã mai bunã. La prima vedere, pare un lucru imposibil, dar iatã un exemplu: Paul Zane Pilzer, care a fost consilier economic pentru mai multi presedinti, a scos în evidentã faptul cã, în anii 1970, când am trecut printr-o crizã energeticã si când pãrea cã vom rãmâne fãrã gaze si petrol, iar la benzinãrii se formau cozi interminabile, „criza” (si folosesc dinadins ghilimelele) a fost de fapt un stimulent, deoarece inginerii au inventat noi modalitãti de a sãpa mai adânc pentru a gãsi gaze si petrol, astfel încât sã avem la dispozitie rezerve pentru urmãtoarele câteva decenii. (Eram copil pe vremea aceea si îmi amintesc cã oamenii puteau cumpãra benzinã în functie de numãrul de înmatriculare, într-o zi cei cu numãr fãrã sot, a doua zi cei care aveau numãr cu sot. Erau vremuri destul de neobisnuite.) Prin urmare, ceea ce pãrea a fi o problemã de nerezolvat a reprezentat de fapt o provocare, cerând solutii inventive. Acelasi lucru se petrece acum în viata dumneavoastrã. Este un stimulent pozitiv dacã vã întrebati: „Cum o sã plãtesc facturile? Cum o sã am grijã de sãnãtatea mea si a familiei mele? Ce o sã se întâmple cu serviciul meu?” E un lucru bun. Vã determinã sã priviti într-o directie nouã. Vã face sã priviti în interiorul dumneavoastrã. Vã obligã sã gânditi mai creativ. Si vã face mai receptiv. Probabil cã, dacã n-ati trãi sentimentele pe care le încercati acum, n-ati fi cumpãrat Cursul despre trezire si n-ati fi ajuns aici. Probabil cã v-ati fi vãzut de treabã fericit si poate nepãsãtor, ca si pânã acum, si n-ati fi avut ocazia de a evolua, de a vã trezi. Asa cã eu cred cã ceea ce se întâmplã acum e un lucru bun. Sunt de acord, nu vã simtiti în largul dumneavoastrã, dar asta nu înseamnã cã e ceva rãu. Pur si simplu e vorba de un lucru pe care nu l-ati mai fãcut pânã acum si vã simtiti ca si cum ati încãlta o pereche de pantofi noi. Adesea, apar bãsicile, chiar dacã pantofii noi reprezintã ceva bun; pânã la urmã, pielea se vindecã, se întãreste si veti pãsi cu pantofii noi într-o viatã nouã, simtindu-vã mai optimist, mai bogat si asteptând cu nerãbdare viitorul. Aceasta este promisiunea unei situatii care pare o provocare.

Joe Vitale - Curs despre trezire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu