vineri, 18 martie 2016

Cine poate ucide o fiinta eterna?

Intr-o zi, cand ma aflam cu gurul meu la poalele unui munte, a avut loc o alunecare de teren. Cand am vazut pamantul venind spre mine, am inceput sa tip: "Vom muri aici, ingropati de vii!"
Gurul meu, foarte calm, mi-a raspuns: "Cine poate ucide o fiinta eterna?"
Speriat si suparat, i-am raspuns: "Muntele vine peste noi si tu ma intrebi cine poate ucide o fiinta eterna? Uita-te la munte!"
Atunci, el a privit muntele si i-a spus: "Stai! Lasa-ne sa trecem!" Ca prin miracol alunecarea de teren s-a oprit. Dupa ce am trecut, guru i-a spus: "Acum poti sa-ti continui drumul!" si bulgarii de pamant si-au continuat drumul spre vale.
Intr-o alta situatie, gurul meu a fost insotit, in drumul sau catre munte, de cateva persoane. La un moment dat, a inceput sa ninga si a nins foarte abundent, ore in sir. Acele persoane nu aveau suficienta imbracaminte, astfel ca au inceput sa  sufere teribil de frig. Ne mai putand suporta frigul, unul dintre ei i-a spus: "Domnule, stiu ca suntem de fapt eterni, dar acum suferim groaznic de frig. Nu puteti sa va folositi puterile paranormale pentru a opri ninsoarea?"
El i-a privit patrunzator cateva secunde si dupa aceea a spus: "Ninsoare, opreste-te si lasa soarele sa straluceasca!" Si imediat, norii au disparut si a aparut soarele. Puterea vointei este foarte putin cunoscuta printre oamenii de azi. Exista trei energii ale puterii: una este Kriya Shakti (energia actiunii), a doua este Jnana Shakti (energia cunoasterii), iar a treia este Iccha Shakti (energia vointei). Acestea sunt cele trei energii ale lui Shiva - principiul masculin. Aceste puteri  exista si in fiinta umana, in mod latent sau in mod activ. Cu ajutorul lui Kriya Shakti, noi ne indeplinim actiunile, cu ajutorul lui Jnana Shakti ne hotaram cum sa actionam si cu ajutorul lui Iccha Shakti voim sa realizam anumite actiuni.
Anumiti yoghini, avand controlul deplin asupra acestor energii, pot actiona intelept si eficient in toate domeniile vietii. Unii dintre ei isi trezesc in fiinta energia vointei si isi coreleaza vorbirea sau gandirea cu ajutorul ei. Altii isi dezvolta buddhi, facultatea de discriminare si ating Prajna - inteleptciunea. Tehnicile care se folosesc difera in functie de tipul de energie ce se doreste a fi trezita. Urmarind sa-si dezvolte energia vointei, Iccha Shakti, fiinta va putea controla fenomenele lumii, exact cum o fiinta obisnuita isi poate controla si comanda picioarele. Datorita controlului asupra acestei energii, maestrul meu a fost capabil sa controleze fortele naturii.

extras din: Swami Atmananda, Relatarile unui discipol despre maestrii spirituali din Himalaya (Maestrii spirituali din Himalaya), Editura Kubera.

sursa foto: thesomathread.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu