miercuri, 20 septembrie 2017

Reţelele de socializează manipulează oamenii pentru a le capta cât mai mult atenţia: se urmăreşte în principal provocarea reacţiilor revoltătoare

Imagini pentru retele de socializareAceasta afirmatie a fost facuta de catre Tristan Harris, fost etician de design pentru Google, in cadrul unei conferinţe TED despre competiţia dintre website-urile şi reţelele sociale precum Facebook, Instagram, Snapchat. Conform lui Harris, retelele de socializare folosesc tehnici de manipulare ieşite din comun pentru a capta atenţia pentru un timp cât mai lung, in timp ce oamenii sunt convinsi tot mai mult, clipă de clipă, prin fiecare „posibilitate” nouă oferită de o aplicaţie.
„Când vorbim despre tehnologie, o privim de parcă este un cer albastru şi infinit spre care putem ţinti în orice direcţie. Dar vreau să vă spun că merge într-o direcţie foarte specifică. Există un scop ascuns în spatele întregii tehnologii care ne este oferită, iar acel scop vine ca o cursă crâncenă între giganţii din social media pentru atenţia noastră. Orice site, orice politician, orice campanie, ştiri, sporturi, jocuri, tot ce urmărim are un singur scop: un procentaj cât mai mare din atenţia noastră”.
Tristan Harris a mai adaugat faptul că fiecare notificare pe care o vezi îţi ocupă un loc în minte şi îţi fură atenţia. Astfel, individul este programat să aiba gânduri pe care nu le-ar fi avut în mod voluntar. „Chiar dacă închizi notificarea fără să te uiţi la ea, o frântură din mintea ta păstrează curiozitatea legată de conţinutul acesteia”.
„Dacă eşti Youtube, spre exemplu, foloseşti Autoplay şi astfel oamenii ascultă de multe ori şi următoarea melodie. Dacă eşti Netflix şi vezi asta, te gândeşti că îţi scade cota de piaţă, aşa că foloseşti funcţia de Autoplay pentru a le arăta clienţilor următorul episod chiar când s-a terminat cel pe care îl vizionează. Iar dacă eşti Facebook, te gândeşti că lucrurile astea îţi scad toate cotele de piaţă şi decizi să foloseşti Autoplay pentru toate materialele video din News feed chiar fără ca utilizatorul să acceseze acele materiale”.
Unii capitalisti convinsi ar declara... si ce daca?... e doar capitalism! Dar lucrurile nu sunt chiar asa. Asa cum a afirmat si Tristan Harris, in interiorul companiilor sunt interese oculte care au ca scop manipularea mintii umane. Si ghiceste ce inseamna asta... sa faci si sa gandesti ceea ce iti cere elita oculta.
Este adevarat ca retelele de socializare isi au si ele rolul lor in conexiunea noastra, dar, in acelasi timp, ne manipuleaza intr-un mod ordinar.

sursa: http://www.zf.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu